9.6.
2019
Květen ve čtvrté třídě

Květen nám začal volným dnem, to mají hned všichni lepší náladu. Slunce celý měsíc vydatně hřálo, tak už chvílemi myslíme na letní prázdniny. Táborák jsme si užili tak, jako si ho užíváme pokaždé. Ve škole jsme nepobyli dlouho a čekalo nás další volno, tentokrát delší o ředitelské volno. Ve škole jsme strávili jeden týden a už zase hurá na školu v přírodě.

Na škole v přírodě jsme zachraňovali naši planetu. Začali jsme s tématem už ve škole, kde jsme si pustili motivační video k cílům udržitelného rozvoje a vzpomínali jsme, co všechno doma a ve škole pro ochranu planety už děláme. Na škole v přírodě nás potom čekala hra na pokračování. Jeden den jsme poznávali les. Vyzkoušeli jsme si, jaké to je být stromem a jak musí veškeré jeho části spolupracovat. Objevovali jsme lesní zvířata a rostliny. Otevřeli jsme téma kompostování, zakládali kompostovací společnosti. Deštivé odpoledne nám poskytlo skvělou příležitost pro poznávání problematiky velkochovů. Zažili jsme pocit slepic v malých klecích, viděli naučný film, porovnávali klady a zápory velkochovů nejen z pohledu zemědělců, ale i chovaných zvířat. Nakonec formou scének vznikly různé návrhy na řešení situace. Pěstování jsme se věnovali již méně, ale to jsme napravili po návratu ve škole. Jedno dopoledne bylo věnováno cílům udržitelného rozvoje. Každý dostal jeden cíl a úkolem bylo vymyslet společně v malé skupince, jak tento cíl předat ostatním. Některé skupiny připravily zajímavé čtení, jiní zábavné scénky. Nakonec jsme ověřili získané znalosti pomocí pracovního listu, který jsme ve skupinách vyřešili. Ke čtení před spaním byla zvolena zajímavá kniha s názvem Anna: Jaký bude rok 2082? od Josteina Gaardera. Vypráví o mladé dívce, která má obavy o budoucnost naší planety. Již tradičně se na škole v přírodě uskutečnil také karneval, sportovní den a bojovka. Na závěr jsme byly pasování na záchranáře planety a tuto funkci budeme vykonávat, jak nejlépe budeme umět. Rádi bychom, aby zde mohli žít ještě naše děti.

Přírodověda a vlastivěda byla tento měsíc skutečně velmi praktická. Kromě mnoha prezentací jsme donesli do školy různé druhy zeleniny, třídili jsme a určovali její druhy. Poznávání hospodářských plodin jsme také pojali prakticky. Ve skupinách jsme zkoušeli vymýšlet, co do jednotlivých druhů patří. Poznávání jsme završili skupinovým kvízem, kde jsme zkoušeli určit konkrétní hospodářské plodiny.

V matematické soutěži určené pro páté ročníky uspěli a postoupili Martin a Jonáš. Gratulace patří také pěti dětem z naší třídy: Lucce, Aničce, Matějovi, Martinovi a Dorotce. Jejich texty byly vybrány v soutěži Piš a buď slyšet. Máme velkou radost, že se mezi čtyřiadvacet vybraných textů dostalo pět právě z naší třídy.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Souhlasím

Váš e-mail byl odeslán

Zavřít

Děkujeme

Váš e-mail jsme uložili do naší databáze.

Zavřít

Odhlášeno

Novinky již nebudete dostávat. Kdykoliv se můžete znovu přihlásit.

Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít
Zavřít