Klademe důraz na vrstevnické učení, projektovou výuku a spolupráci – žáci se tak neučí jen od učitelů, ale i jeden od druhého. Starší žáci berou zodpovědnost za mladší, předávají zkušenosti a společně objevují, že největší hodnotou není soutěž, ale schopnost spolupracovat a spoléhat se navzájem.
Každý rok je čekají exkurze a výjezdy zaměřené na zážitkovou pedagogiku:
Nezapomenutelnou součástí života školy jsou i tajemné noční pochody nebo akce Klubu dobrodruhů – pro ty, kteří mají odvahu lézt po skalách, sjíždět divokou vodu nebo čelit náročným úkolům. Aktivity jsou volitelné, aby každý mohl svobodně zvolit míru odvahy, s jakou se postaví výzvám.
Vrcholnou zkušeností na II. stupni je dobrovolná expedice Kruh odvahy. Osmáci a deváťáci na několik dnů opouštějí běžnou výuku a vyrážejí na náročné putování v přírodě, které je postavené na principech vrstevnického učení a společné odpovědnosti. Na této cestě jsou zcela sami.
Každý žák přijímá ve skupině vlastní roli a učí se, že úspěch celé družiny závisí na spolehlivosti jednotlivce. Expedice propojuje učení, zážitky a skutečné životní dovednosti:
Expedice je koncipována jako iniciační zkušenost, která přirozeně završuje vzdělávání na II. stupni. Pro mnoho žáků se stává milníkem jejich školní cesty – učí je samostatnosti, ale také tomu, že síla jednotlivce se nejlépe ukáže v týmu.
Jsme přesvědčeni, že nejlepší cesta k výchově k hodnotám a charakteru vede skrze skutečný prožitek. Naše výuka není jen znalostech, ale i o zážitcích, které formují osobnost.
Ve výuce klademe důraz na kvalitní zvládnutí hlavních vzdělávacích oblastí – jazyků, matematiky, přírodních a společenských věd. Učivo propojujeme s projekty a praxí, aby žáci chápali souvislosti a dokázali své znalosti používat. Podporujeme systematickou práci, kritické a analytické myšlení a schopnost obhájit vlastní názor. Tím je připravujeme nejen na studium na střední škole, ale i na život v prostředí, kde rozhoduje samostatnost, disciplína a odpovědnost.